تولید محتوا چیست و چطور تولید محتوا کنیم؟ چطور با هزینه پایین تولید محتوای با کیفیت داشته باشیم؟ روش های تولید محتوای کم هزینه چیست و از چه ابزار هایی استفاده کنیم ؟

 

یکی از بهترین راه های بازاریابی ، تولید محتواست . مهم ترین راه ارتباط با مشتریان، تولیدمحتوای با کیفیت است .

تولید محتوا، فرآیند تولید ایده‌های موضوعی محسوب می‌شود که برای مشتریان و خریداران جذاب است. تولید محتوا می تواند نوشتاری یا تصویری باشد که پیرامون آن ایده ها به صورت ویدیو، وبلاگ ، اینفوگرافیک و سایر قالب ها خودشان را نشان دهند.

 امروزه هزینه بازاریابی بسیار بالا رفته اما هنوز راه‌کارهایی وجود دارد تا بتوان ارزان و کم‌هزینه تولید محتوا وجذب مخاطب کرد. در ادامه به چند روش و ابزار های مختلف ان میپردازیم .

1.مصاحبه حضوری :

یک مصاحبه 30 دقیقه ای با یک مشتری می تواند به حجم زیادی از محتوای بازاریابی کم هزینه تبدیل شود. با اجازه از انها به عنوان الهام برای مقالات وبلاگ، پروفایل پرسونا خریدار، توصیفات و .. استفاده کنید.

 

2.پرسش و پاسخ مطرح کنید و از مشتریان نظرسنجی کنید :

انجام یک مطالعه بزرگ زمان بر و پرهزینه است، اما انجام یک نظرسنجی سریع در صفحه فیس بوک یا اینستاگرام و یا از طریق لینکدین رایگان و آسان است. می توانید یافته های خود را به صورت مقاله وبلاگ گزارش و ارائه دهید.

 

3.میم ها:

میم ها نه تنها با کمک ابزار آنلاین مانند memegenerator به راحتی ساخته می شوند،

بلکه می توان آنها را در کمتر از پنج دقیقه تولید کرد و مظهر بازاریابی کم هزینه هستند. بهتر از همه، شما نیازی به معروف کردن میم ندارید، زیرا آنها قبلاً محبوب هستند.

4.استفاده مجدد از محتواهای تولید شده :

محتواهای تولید شده قبلی را به روزرسانی کرده و با استفاده از تغییرات خلاقانه مجددا از انها استفاده کنید. باهوش ترین بازاریاب ها با بسته بندی مجدد مقالات وبلاگ در کتاب های الکترونیکی و بالعکس، مجددا استفاده و بازیافت می کنند.

5.توسط خود کاربر محتوا تولید کنید:

دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و خوانندگان وبلاگ خود را دعوت کنید تا عکس ها، نقل قول ها و افکار خود را در مورد محصول یا خدمات برند شما به اشتراک بگذارند. در رسانه های اجتماعی مجدداً ارسال کنید یا در یک پست وبلاگ قرار دهید هم موفق به تولید محتوا شده اید و هم بازخورد صفحه شما بالا می رود.

6. اشتراک گذاری پست های محبوب و روش های بکاربرده شده برای جذب مخاطب :

هر وبلاگ نویسی در مورد معیارهای وب سایت شما کنجکاو است. لیستی از محبوب ترین پست های خود را در سال گذشته به اشتراک بگذارید و از مزایای ثانویه ترافیک برای مقالات با بهترین عملکرد خود بهره مند شوید.

 

پس از تحقیق در مورد شخصیت مخاطب و یافتن مخاطب هدف و هدف و پیدا کردن روش های تولید محتوا کم هزینه نوبت به ابزار های مورد استفاده می رسد.

ارزان ترین ابزار تولید محتوا

در این بخش چند ابزار مناسب برای این امر هم برای موبایل و هم برای دستگاه‌های کامپیوتر به شما معرفی می‌کنیم اما باید بدانید برای تولید محتوا با هزینه کم و تولید محتوای ارزان شما چند دسته محتوا دارید و برای هریک چه ابزاری باید استفاده کنید. توجه داشته باشید که کیفیت محتوا در عین کم هزینه بودن ملاک کار ماست.

ابزار تولید محتوای تصویری

این روزها، ابزارهای متنوعی برای ویرایش و خلق تصاویر مناسب برای تولید محتوا در هر زمینه ای وجود دارد. اگر می‌خواهید، به وبلاگ، وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی‌تان، حال و هوای منحصربفرد و جذابی بدهید باید دست‌کم یکی از این ابزارها را به خوبی بشناسید و به کار بگیرید.

نرم‌افزارهای معروف فتوشاپ و ایلاستریتور برای اینکار مناسب هستند.در نرم‌افزار فتوشاپ شما می‌توانید به‌صورت رایگان عکس نوشته‌های جذاب تولید کنید و یا اگر به عکاسی علاقه دارید می‌توانید عکس‌های خود را ادیت کنید و فوتومنتاژ درست کنید مخاطب‌های خود را حیرت‌زده کنید .همچنین برای ادیت عکس های خود با موبایل میتوانید از نرم افزار های کانوا canva و پیکس ارت pics art استفاده کنید.

تولید محتوای ویدیویی کم هزینه با موبایل

امروزه همه علاقه‌مند به تولید ویدئوهای جذاب برای اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی هستند و همه ما یک موبایل داریم که از پس یک‌سری تدوین‌های ویدئویی ساده برمیاد و می‌توانیم خیلی سریع و راحت این کار را با تلفن همراه خود انجام دهیم.

از محبوب‌ترین ابزارهای ادیت ویدئو با موبایل، اینشات و کپ‌کات را به شما معرفی می‌کنم که میتوانید هم روی گوشی‌های اندروید آن را نصب کنید هم آیفون.

ابزار های رایگان تولید محتوا متنی

محتوای متنی همیشه جایگاه والایی دارد و روش های مختلفی هم برای ارائه و هم برای تولید آن وجود دارد.

احتمالاً این روزها بیشتر محتوای متنی برای وب‌سایت‌ها تولید می‌شود که برای این روش می‌توانید از ابزار سایت خود برای تولید محتوا استفاده کنید، مانند گوتنبرگ در وردپرس و یا اگر این محتوا برای کتاب مقاله و… تولید می‌شود می‌توانید از نوت، آفیس ورد و … بهره‌مند شوید.

 

 

ارزان ترین ابزار تولید محتوای صوتی

 این نوع محتواها مانند پادکست ها، کتابهای صوتی یا رادیوهای اینترنتی در صورتی که با کیفیت تولید شوند میتوانند در دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب و کارها بسیار موفق عمل کنند. برای تولید پادکست شما اول به یک رکوردر نیاز دارید که ارزان‌ترین آن رکوردر موبایل شماست و اگر خواستید می‌توانید از رکوردهای سونی و … استفاده کنید. صد البته برای تولید محتوای صوتی با کیفیت بالا احتیاج به میکروفون مناسب دارید .

در ادامه به چند ابزار کاربردی برای تهیه و ادیت محتواهای صوتی میپردازیم:

۱- نرم‌ افزار Adobe Audition

Adobe Audition یکی از بهترین ابزارها برای تولید محتوای صوتی است که توسط شرکت ادوبی عرضه شده است. این نرم افزار برای تولید پادکست های جذاب کاربرد دارد. با استفاده از این ابزار می توانید به ضبط صدا، میکس صدا، حذف Noise (صداهای اضافی محیط)، ایجاد افکت‌های صوتی و غیره بپردازید. 

۲- نرم‌افزار Audacity

 Audacity نیز یک نرم افزار رایگان برای ضبط و میکس صدا برای تولید پادکست های جذاب است. این ابزار خصوصا برای افرادی که به دنبال یک ابزار ساده اما با قابلیت های بالا هستند، مناسب است.

و در پایان یک بازاریاب محتوا برای تولید محتوا ارزان و کم‌هزینه باید یک تحلیل‌گر خوب باشد و پس از نشر هر محتوا به آمار و ارقام آن محتوا در کنسول گوگل و یا اینسایت اینستاگرام و … مراجعه کند و محتوای خود را ارزیابی کند و ایرادات آن را رفع کند.

در این حالت شما روزبه‌روز هزینه تولید محتوای خود را کم‌تر می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید